24.1.17

Μεταρρυθμίσεις μετά πολλών εμποδίων...

Αναρτημένοι πίνακες αποτελεσμάτων για την εισαγωγή σε ΑΕΙ-ΤΕΙΔεν αλλάζει μόνον το κείμενο του ΙΕΠ για το Λύκειο, αλλά και ο σχεδιασμός του διαλόγου στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων μετά τον...
θόρυβο που προκάλεσε η γνωστοποίηση των προτεινόμενων αλλαγών αλλά και προκειμένου να μην υπονομευθεί ο διάλογος στη Βουλή.

Σύμφωνα με πληροφορίες, η πρόταση του Ινστιτούτου ως αρμόδιου φορέα θα ληφθεί σοβαρά υπόψη, αλλά δεν θα αποτελέσει τη βάση της διαβούλευσης που θα ξεκινήσει αύριο, Τετάρτη, με πρώτο θέμα τον προγραμματισμό των συνεδριάσεων.

Το ΙΕΠ πιθανότατα θα καταθέσει το σχέδιό του την ερχόμενη εβδομάδα και, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτό θα περιλαμβάνει τις βασικές μεταρρυθμιστικές αλλαγές στη δομή του Λυκείου αλλά όχι πρόταση για την εισαγωγή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση, ενώ ακόμα και η αναφορά στην απόκτηση του απολυτηρίου θα είναι μια γενική υπόδειξη.

«Το ΙΕΠ θα καταθέσει την πρότασή του όταν κληθεί», έλεγε χαρακτηριστικά, χθες, υψηλό στέλεχος του υπουργείου, δίνοντας έτσι το στίγμα των προθέσεων για τις συζητήσεις στην επιτροπή της Βουλής αλλά και για τον χειρισμό του θέματος.

Είναι σαφής η προσπάθεια διαχωρισμού των αρμοδιοτήτων ανάμεσα στο υπουργείο, στο Ινστιτούτο και στην επιτροπή της Βουλής, όπου η επικείμενη διαβούλευση θα συμβάλει στην πολιτική και κοινωνική νομιμοποίηση των όποιων αλλαγών θεσπισθούν.

Στο πλαίσιο, δε, της προσπάθειας να προχωρήσει η συζήτηση γρήγορα, ουσιαστικά αλλά και χωρίς παρελκυστικά εμπόδια, σύμφωνα με πληροφορίες, η ηγεσία του υπουργείου προτίθεται να εισηγηθεί μια σειρά συνεδριάσεων συγκεκριμένης σύνθεσης κάθε φορά.

Φορείς, εμπειρογνώμονες και όσοι άλλοι εμπλέκονται, με τους βουλευτές, όμως, στο τέλος, οι οποίοι θα μπορούν έτσι να διαβουλευθούν εφ’ όλης της ύλης.

Προγράμματα σπουδών

Σε ό,τι αφορά το περιεχόμενο της πρότασης του ΙΕΠ, φαίνεται ότι θα περιοριστεί στις βασικές προτάσεις, όπως η επέκταση της υποχρεωτικής εκπαίδευσης έως και την Α΄ Λυκείου, η κοινή Α’ τάξη σε Γενικό και Επαγγελματικό Λύκειο, τα νέα προγράμματα σπουδών.

Δεν θα περιλαμβάνονται ούτε ωρολόγια προγράμματα ούτε αναλυτικές αναφορές στην πολυκλαδική μορφή του Λυκείου, ούτε υποδείξεις για τον ρόλο του απολυτηρίου στο σύστημα εισαγωγής, ούτε καν μνεία στη σύνδεσή του με τις (όποιες) πανελλαδικές εξετάσεις.

Πρόθεση είναι αυτά να αναδειχθούν και να αποφασιστούν μετά τον διάλογο στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων.

Πάντως, έχει ενδιαφέρον πως ανάμεσα στους αντιδρώντες είναι και ο συντάκτης του πορίσματος του εθνικού διαλόγου και δημιουργός της βασικής ιδέας για το νέο εκπαιδευτικό σύστημα, Αντώνης Λιάκος.

Αναγνωρίζει αρκετά θετικά αλλά και επικρίνει σκληρά υπουργείο και ΙΕΠ, κάνοντας λόγο για «συμβιβασμούς που δεν βελτιώνουν τις μεταρρυθμίσεις, αλλά μειώνουν και αποδιαρθρώνουν τη λογική τους»...

Δεν υπάρχουν σχόλια: